Оқытушының ар-намыс кодексі

Балқаш көпсалалы колледжінің " ЖМ оқытушысының Ар-намыс кодексі»

 

Жалпы ережелер

 

Колледждің педагогикалық қызметкерлерінің Ар-намыс кодексі (бұдан әрі - Кодекс) Қазақстан Республикасының Конституциясы, Қазақстан Республикасының "Білім туралы" Заңы, Қазақстан Республикасының 2015 жылғы 23 қарашадағы Еңбек кодексі, Қазақстан Республикасының 2015 жылғы 18 қарашадағы "Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл туралы" Заңы, сондай-ақ М. А. бұйрығымен әзірленген. Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2016 жылғы 8 қаңтардағы № 9 "педагогикалық этика қағидаларын бекіту туралы" бұйрығына сәйкес білім беру мен тәрбиеге қатысты барлық нормативтік актілер үшін жалпы қабылданған моральдық және этикалық нормаларға сәйкес педагог-қызметкерлердің мінез - құлқының негізгі қағидаттарын, нормалары мен стандарттарын, сондай-ақ моральдық-этикалық қатынастарын айқындайды.

Педагог-қызметкерлерге колледж директоры, директордың оқу-тәрбие жұмысы, оқу-әдістемелік жұмыс, өндірістік практика, ақпараттық жұмыс жөніндегі орынбасарлары, оқытушылар, бөлім меңгерушілері, әдіскерлер және басқа да педагог-оқытушылар тізіміндегі қызметкерлер, сондай-ақ Қазақстан Республикасының Үкіметі бекіткен оларға теңестірілген адамдар жатады.

Колледжде педагог қызметкерлерге білім берумен және білім алушыларды тәрбиелеумен байланысты білім беру қызметімен айналысатын адамдар жатады ("білім туралы"Заңның 50-бабына сәйкес). Педагог-қызметкерлер мемлекеттік қызметшілер болып табылады.

Мемлекеттік қызмет-бұл мемлекеттік қызметшілердің лауазымдық өкілеттіктерін орындауға, мемлекеттік кәсіпорындар мен мемлекеттік органдардың міндеттері мен функцияларын орындауды жүзеге асыруға бағытталған кәсіби қызметі, сондай-ақ өздерінің қызметтік міндеттерін қамтамасыз етуге және олардың жұмыс істеуіне бағытталған кәсіби қызметі.

Мемлекеттік қызметші-өз міндеттері мен функцияларын жүзеге асыру мақсатында Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен ақылы негізде штаттық жағдайы бар, мемлекеттік мекемелерде жұмыс істейтін қазыналық кәсіпорындарда қызметтік міндеттерін орындайтын адам.

Кодекс колледжде балаларды тәрбиелеу мен тәрбиелеуге, педагогикалық қызметте мәдениетаралық өзара іс-қимылдың жоғары деңгейін қалыптастыруға және этикалық емес дамудың алдын алуға бағытталған.

Директордың орынбасарлары мен бөлім меңгерушілері осы Кодекс талаптарының сақталуын қамтамасыз етеді, сондай-ақ осы кодекстің мәтіні оқу орнында көрнекті жерде ілінуге тиіс, осы кодекс қабылданғаннан кейін 3 күн ішінде барлық педагог-қызметкерлер онымен жазбаша танысуға тиіс. Жұмысқа жаңадан қабылданған қызметкерлер осы Кодекспен танысуы тиіс.

"Білім туралы" педагогикалық этиканың, Қазақстан Республикасының 2015 жылғы 23 қарашадағы Еңбек кодексінің, Қазақстан Республикасының 2015 жылғы 18 қарашадағы "Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл туралы" Заңының негізгі қағидаттары, сондай-ақ Қазақстан Республикасының жалпыға бірдей танылған адамгершілік қағидаттары мен нормаларына негізделген.

 

Педагогикалық этиканың негізгі принциптері:

1) адалдық:

педагогтың адалдығы оның оқыту мен тәрбиелеу нәтижесі үшін жауапкершілігін, өз қызметінде түзетулерді жүзеге асыру қабілетін, сынға және рефлексияға дамыған қабілетін, оқушылардың, ата-аналардың, әріптестердің кез келген пікірі үшін ашықтығын көздейді;

 

2) адалдық:

педагогтың адалдығы оның бағалау қызметінің ашықтығын, ол құратын білім беру ортасының ашықтығын болжайды. Адалдық педагогке оқушының, оның ата-анасының (заңды өкілдерінің), әріптестерінің құқықтарын бұзуға тыйым салады;

 

3) жеке адамның ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтеу болып табылады:

Педагог білім алушының, ата-ананың, оның кәсіби назарының объектілері болып табылатын жоғары лауазымды адамдардың ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтейді, олармен қарым-қатынаста әдепті болуға тиіс. Ол студенттің дамуын шын жүректен тілейді, оған әрдайым көмектесуге дайын, білім алушының барлық жетістіктерін (жетістіктерін емес) бағалайды. Білім беру процесіне қатысушыларға қатысты күш көрсету, моральдық және психикалық зорлық-зомбылық әдістерін қолдануға жол берілмейді;

 

4) жалпыадамзаттық құндылықтарды құрметтеу болып табылады:

жалпыадамзаттық құндылықтардың басымдығын мойындай отырып, педагог әрбір ұлттық мәдениеттің ерекшеліктеріне, құндылықтары мен қадір-қасиетіне құрметпен қарайды.

Педагог ұлтаралық қатынастар мәдениетін тәрбиелейді, білім алушыларда жасына, жынысына, тіліне, ұлтына, дініне, азаматтығына, шығу тегіне, әлеуметтік, лауазымдық және мүліктік жағдайына немесе кез келген өзге жағдаяттарға қарамастан барлық ұлттардың және барлық адамдардың құқықтары мен қадір-қасиетін құрметтеуге оятады;

Педагог колледж ұжымына деген сенім мен Құрмет климатын қалыптастыруға ықпал етеді;

 

5) кәсіби ынтымақтастық:

педагог мамандықтың беделіне қамқорлық жасайды, әріптестерінің ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтейді, мұғалімнің беделіне нұқсан келтіретін әрекеттерге жол бермейді.

Қандай да бір нысанда өз әріптестерінің сенімін теріс пайдалануға, олардың кәсіби міндеттерін орындауына кедергі жасауға, оларға қандай да бір залал келтіруге жол берілмейді. Педагог әріптестеріне теориялық және әдістемелік шеберлік деңгейін арттыруға, шығармашылық қабілеттерін дамытуға көмек көрсетеді, қиын жағдайға тап болған әріптестеріне көмекке келеді. Кәсіби ынтымақтастық жалғандық пен әділетсіздікке негіз бола алмайды;

 

6) кәсіптік дамудың үздіксіздігі.

Педагог өзінің кәсіби шеберлігін, зияткерлік, шығармашылық және жалпы ғылыми деңгейін жетілдіреді.

 

Педагогикалық мінез-құлықтың негізгі нормалары

Педагог қызметкер өз қызметінде:

1) білім алушылар мен тәрбиеленушілерді жоғары адамгершілік, ата-аналарды, этномәдени құндылықтарды құрметтеу рухында тәрбиелеуге, қоршаған әлемге ұқыпты қарауға ықпал етеді;

2) Қазақстан Республикасының педагог қызметкері жоғары атағының беделін түсіруге қабілетті іс-әрекеттер жасауға жол бермейді;

3) өзінің қызметтік міндеттерін адал және сапалы атқаруға міндетті;

4) өзінің кәсіби шеберлігін үздіксіз жетілдіреді, өздігінен білім алумен және өзін-өзі жетілдірумен белсенді айналысады;

 

5) еңбек тәртібін мүлтіксіз сақтайды;

6) білім беру ұйымының мүлкіне ұқыпты қарайды және оны жеке мақсаттарда пайдаланбайды;

7) сыбайлас жемқорлықтың алдын алу бойынша шаралар қабылдайды, өзінің жеке мінез-құлқымен адалдық, риясыздық және әділдік үлгісін көрсетеді;

8) қызметтік ақпаратты коммерциялық немесе өзге де жеке мақсаттарда пайдалануға жол бермейді;

9) жеке үлгісімен ұжымда тұрақты және жағымды моральдық-психологиялық жағдай жасауға ықпал етеді;

10) өзінің қызметтік міндеттері кезеңінде киімнің іскерлік қалпын ұстанады.

 

Білім беру процесіне қатысушылармен қарым-қатынаста педагог қызметкерлер:

1) жасына, жынысына, ұлтына, діни сеніміне, азаматтығына, әлеуметтік, лауазымдық және мүліктік жағдайының шығу тегіне немесе кез келген өзге де мән-жайларға қарамастан, адам құқықтарын, адамның ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтейді;

2) оқушылардың білімі мен тәртібін бағалауда, сондай-ақ көтермелеу және жазалау шараларын қолдануда бейтарап және объективті болуға тиіс;

3) білім беру процесіне қатысушыларға қатысты қаржылық және өзге де бопсалауға жол бермейді, өз әріптестері тарапынан осындай әрекеттердің жолын кесу бойынша күш-жігер жұмсайды;

4) өз іс-әрекеттерімен қоғам тарапынан негізді сынға себепкер болмайды, оған шыдамдылықпен қарайды, кемшіліктерді жою және өзінің кәсіби қызметін жақсарту үшін сындарлы сынды пайдаланады;

5)білім беру процесіне қатысушыларға кәсіби қолдау көрсету.

 

Оқытушы әріптестерімен ынтымақтастықта:

1) жалпы қабылданған моральдық-әдептілік нормаларын сақтауға, сыпайы және әдепті болуға тиіс;

2) ұжымда іскерлік және әріптестік қатынастарды және сындарлы ынтымақтастықты орнату мен нығайтуға ықпал етуге міндетті;

3) басқа мұғалімдердің ресми этикетті бұзуының жолын кесуге немесе олардың алдын алу үшін басқа шаралар қабылдауға міндетті;

4) әріптестерінің ар-намысы мен қадір-қасиетіне әкелуі мүмкін жеке және кәсіби қасиеттер туралы ұжымдық пікірталастардан аулақ болу;

5) әріптестерге өз қызметтік міндеттерін орындауға кедергі келтіретін әрекеттерді (әрекетсіздікті) болдырмауға міндетті;

6) басқа педагог қызметкерлер қызметкердің кәсіптік біліктілігіне күмән келтірмейді.

 

Оқытушы колледж әкімшілігімен ынтымақтастықта:

1) бейтараптықтың, әділдіктің, өзін-өзі қамтамасыз етудің, жеке тұлғаның ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтеуге өзінің көзқарасының үлгісі ретінде әрекет ету;

2) меритократия қағидаттарын сақтауды қамтамасыз етуге, кадр мәселелерін шешу кезінде туыстық, қауымдастық және жеке тұлға мәселелерінде преференциялық режимді ұсынбауға тиіс;

3) өз қызметінің нәтижелерін бағалауда, сондай-ақ көтермелеулер мен айыппұлдарды қолдануда бейтарап болуға тиіс;

 

 

 

4) кемсітушіліктің және қол сұғушылықтың кез келген нысандарындағы жұмыскерлердің ар-намысы мен қадір-қасиетін болдырмайтын еңбек, денсаулықты қорғау, тиімді жұмыс істеу үшін қауіпсіз және қажетті жағдайлар жасауға, сондай-ақ қолайлы моральдық-психологиялық ахуал қалыптастыруға бағытталған шараларды қабылдауға;

5) коммерциялық емес сипаттағы мәселелерді шешу кезінде өздерінің ресми мүмкіндіктерін олардың қызметіне ықпал етуге пайдаланбауға тиіс;

6) құқық бұзушылықтарды құқыққа қарсы әрекеттер жасауға, сондай-ақ жалпыға бірдей қабылданған мораль мен әдеп нормаларына мәжбүрлемеуге;

7) негізсіз айыптау, қорлау, арсыздық, кемшілік және дұрыс емес мінез-құлық фактілерін болдырмауға міндетті.

 

Төменде тұрған қызметкерлер:

1) басшылардың тапсырмаларын орындау кезінде тек объективті және анық ақпарат беруге міндетті;

(2) педагогикалық этика және олар туралы хабардар болған педагогикалық қызмет нормаларымен бұзылған тәртіптік құқық бұзушылықтар туралы басшылықты дереу хабардар ету;